Wednesday, May 9, 2012

Somalipoikien kiistanalainen nuoruus ja muita keskiviikkoaiheita




Jotta sellainen otsikko.
Tänään on minun vapaapäivä. Ulkona on +15 ja aurinko paistaa enimmäkseen pilvettömältä taivaalta.
Minä olen tänään vaihtanut matot, lakanat, imuroinut, luutunnut (ette usko mikä  sotku), kirjoittanut kolmen sivun kriittisen esseen, pessyt pyykit, pessyt parvekkeen, lukenut 200 sivua somalipojista ja enkulturaatiosta ja elämästä transnationaalisessa diasporassa.

No käytin minä koiran koirapuistossa nauttiakseni edes vähän päivänpaisteesta.
Kaiken hyvän lisäksi päähän ei näemmä mahdu kun yhdenlaatuista tietoa kerrallaan: minun tapauksessani sinne meni eilinen farkkukoulutus, mutta ei enää tämänpäivänen sukupuolen ja monikulttuurisuuden pänttääminen.

Kesälomaa ei taida tänä vuonna varsinaisesti tulla. Parhaassa tapauksessa teen kesäkuun kahta duunia kahdella paikkakunnalla, teen sanasto-korpus etäkurssia ja olen todella kyllästynyt kandidaatintutkielmaan. Opettaja sanoi, että tutkielmasta pitäisi olla ylpeä: olette tehneet ison työn! Apina jolla on banaani silmässä olisi pystynyt samaan, joten en aio ylpistyä.

Ajattelin rymsteerata vielä uudet verhot ikkunaan, me kun asutaan nyt muutenkin Huvikummussa Milkan kanssa.

No comments:

Post a Comment